Takeaway.com

Takeaway.com

Digitaliseren van processen op internationale schaal

Gezamenlijk met Takeaway.com heeft Cube een e-commerce platform ontwikkeld specifiek om drivers te helpen bij het succesvol bezorgen van maaltijden. De juiste werkkleding en benodigdheden zijn hiervoor essentieel. Inmiddels is de applicatie geïmplementeerd in 12 landen en ervaren duizenden drivers het gemak.

In co-creatie met Takeaway.com heeft Cube het logistieke proces rondom bezorgers geautomatiseerd. De solide digitale infrastructuur voor de bezorgdienst (Scoober) van Takeaway.com is de basis van het succes, zodat men snel internationaal kan opschalen en verder kan optimaliseren.

Het resultaat is een gebruiksvriendelijk platform waarmee bezorgers, die vanuit meerdere landen in dienst zijn bij Takeaway.com, hun uitrusting configureren, bestellen en retour sturen. Denk hierbij aan een helm, jas, shirt, broek, tas en nog veel meer.

Producten

takeaway-app.jpg

Procesautomatisering

Procesautomatisering staat centraal binnen deze bestelomgeving. Vanaf het moment dat iemand in dienst komt, tot het moment dat iemand de organisatie gaat verlaten; alles loopt volledig automatisch. Hierbij hebben we een koppeling gerealiseerd met Salesforce (ophalen bezorgers) en worden via Commercetools de orders verwerkt richting verschillende warehouses.

takeaway-sfeer-1.jpg
takeaway-sfeer-2.jpg

Onboarden en bestellen maar!

De bezorger kan een account aanmaken en vervolgens inloggen binnen de bestelomgeving. Hierbij zal men een heldere onboarding doorlopen waarin het bestelproces duidelijk staat uitgelegd. Vervolgens kan de bezorger, op basis van criteria, een matchend uitrustingspakket configureren. Denk hierbij aan geslacht, vervoerstype, land en kledingmaten.

Wanneer het pakket eenmaal is besteld, dan kan de bezorger de orderstatus volgen aan de hand van track & trace link. Indien de uitrusting niet past of na verloop van tijd is beschadigd, dan kan de bezorger eenvoudig een reorder en/of een retour aanmaken.

Takeaway video placeholder

Hubs integratie

Het platform kan, naast remote bezorgers, ook worden gebruikt door beheerders van hubs. Hubs zijn verzamelpunten in grote steden waarvandaan bezorgers de werkzaamheden kunnen opstarten en de bijbehorende uitrusting stallen.

Hub beheerders hebben de mogelijkheid bulk grote orders aan te vragen op basis van groeiprognoses. Het platform handelt deze aanvragen af middels de Commercetools koppeling met het betreffende WMS. De volgende kenmerken zijn hierbij van toepassing:

  • Groeiprognoses opstellen en automatisch corresponderende producten berekenen m.b.t. aantallen en maten.
  • Voorraad ophalen uit WMS.
  • Orders aanmaken in Commercetools en versturen richting WMS.
  • Coördinatie bij het goedkeuren en afkeuren van aanvragen.
  • Geautomatiseerd bestelinformatie en statussen delen met betreffende beheerders.
  • Automatisch track & trace informatie inzichtelijk maken.
  • Order-checks faciliteren en verwerken.
400481-lieferando-courier_4-a38bf6-original-1630320194.jpg

Veilige infrastructuur met focus op de toekomst

Het ontwikkelde platform kenmerkt zich door een schaalbare en veilige infrastructuur. Teams van Takeaway.com, die over de hele wereld samenwerken, kunnen met deze tool de bezorgers in verschillende landen optimaal bedienen. Flexibiliteit, gebruiksgemak en internationale schaalbaarheid hebben centraal gestaan tijdens de realisatie van het platform. Op dit moment wordt in 12 landen het platform geïmplementeerd en verder in gebruik genomen.

Duizenden drivers ervaren het gemak.

takeaway-app-2.jpg