Nou

Nou

Digitale transformatie in de zakelijke printsector.



Nou is ontstaan uit het samenvoegen van een drietal bedrijven, namelijk Canon Business Center Noordoost, OSN Nederland en Repromat. Dit nieuwe positieve merk heeft de ambitie om de zakelijke printmarkt compleet te vernieuwen middels aantrekkelijke printabonnementen en toegewijde services.

De samenvoeging van drie bedrijven creëerde een ideaal moment om het digitale landschap van Nou te ontwikkelen, in lijn met de strategie om de optimale klantervaring te realiseren en processen verder te automatiseren. 

In een zeer korte doorlooptijd van 2 maanden is er een eerste versie van de klantenportal en bijbehorende website opgeleverd. Binnen de portal kunnen klanten inloggen en hun apparaten beheren voor het managen van tellerstanden en serviceverzoeken. Binnen de website komt het merk perfect tot uiting en deze zal in de loop van dit jaar worden uitgebreid met een webshop en bestelomgeving voor klanten.

Merklancering via website

Nou heeft een zeer aansprekende uitstraling, die tot uiting komt binnen de nieuwe website. De identiteit en uitstraling van de website is bedacht en opgezet samen met professionele partners. Hierbij waren Dutch Innovation, Unusual Pixels en Studio Swung verantwoordelijk voor het vervaardigen van de brandguide en heeft Cube dit vertaald naar het doeltreffende design voor de website en de klantenportal. Hierbij zijn we gestart met een Sprint 0, waarin we de strategie van Nou integreerden in een grondig plan. Dit omvatte een digitale strategie, een concreet uitvoeringsplan, en de realisatie via sprints die specifiek waren gericht op de verschillende aspecten van het digitale landschap, zoals de website, de webshop en de klantenportal.

nou-homepagina_2.jpg

Self-service klantenportal

Klanten moeten vrolijk worden wanneer ze in aanraking komen met Nou. Zodoende hebben we binnen een eerste versie van de klantenportal een aantal belangrijke functionaliteiten ontwikkeld t.b.v. self-service. Denk hierbij aan het inzien en beheren van alle apparaten die beschikbaar zijn binnen de organisatie. Klanten kunnen hierbij tellerstanden inzien en opvoeren. Tevens kunnen zij serviceverzoeken aanmaken voor specifieke apparaten. In de toekomst wordt deze omgeving doorontwikkeld, zodat klanten ook eenvoudig bijbehorende producten (cartridges, papier, toners, etc..) kunnen bestellen. Dat is nou nog eens makkelijk!

nou_klantportaal.jpg

DMP en AFAS koppeling

Voor het afhandelen van alle business logica is er op basis van Laravel een DMP ontwikkeld. Dit DMP is gekoppeld met verschillende AFAS GetConnectoren. Middels deze datarotonde wordt data uitgewisseld m.b.t. organisaties, accounts, apparaten, tellerstanden en serviceverzoeken. De fundering van dit DMP is zeer schaalbaar en veilig opgezet, zodat beoogde doorontwikkelingen in de toekomst soepel geïmplementeerd kunnen worden.

nou_afas&data.jpg

Webshop en B2B bestelomgeving

Inmiddels zijn we gestart met het realiseren van de volgende fase. Dit omvat het implementeren van een webshop voor B2C en B2B klanten. Tevens moeten bestaande klanten binnen de portal, op basis van gekoppelde apparaten, bijbehorende producten eenvoudig bestellen. Denk hierbij aan het tonen van bijpassende cartridges, toners en papier. Hierbij wordt ook logica geïmplementeerd voor het bestellen op rekening door verschillende type gebruikers in de organisatie.

noujpg.jpg

Het leuke is dat, hoe langer we samenwerken met Cube, ze steeds meer als onze collega’s gaan voelen. Naarmate het project vordert, spreken we steeds meer dezelfde taal en lijkt het alsof ze echt bij ons werken.

Suze Meek Marketing Nou