Nou is ontstaan uit het samenvoegen van een drietal bedrijven, namelijk Canon Business Center Noordoost, OSN Nederland en Repromat. Dit nieuwe positieve merk heeft de ambitie om de zakelijke printmarkt compleet te vernieuwen middels aantrekkelijke printabonnementen en toegewijde services.
De samenvoeging van drie bedrijven creëerde een ideaal moment om het digitale landschap van Nou te ontwikkelen, in lijn met de strategie om de optimale klantervaring te realiseren en processen verder te automatiseren.
In een zeer korte doorlooptijd van 2 maanden is er een eerste versie van de klantenportal en bijbehorende website opgeleverd. Binnen de portal kunnen klanten inloggen en hun apparaten beheren voor het managen van tellerstanden en serviceverzoeken. Binnen de website komt het merk perfect tot uiting en deze zal in de loop van dit jaar worden uitgebreid met een webshop en bestelomgeving voor klanten.
Klanten moeten vrolijk worden wanneer ze in aanraking komen met Nou. Zodoende hebben we binnen een eerste versie van de klantenportal een aantal belangrijke functionaliteiten ontwikkeld t.b.v. self-service. Denk hierbij aan het inzien en beheren van alle apparaten die beschikbaar zijn binnen de organisatie. Klanten kunnen hierbij tellerstanden inzien en opvoeren. Tevens kunnen zij serviceverzoeken aanmaken voor specifieke apparaten. In de toekomst wordt deze omgeving doorontwikkeld, zodat klanten ook eenvoudig bijbehorende producten (cartridges, papier, toners, etc..) kunnen bestellen. Dat is nou nog eens makkelijk!
Voor het afhandelen van alle business logica is er op basis van Laravel een DMP ontwikkeld. Dit DMP is gekoppeld met verschillende AFAS GetConnectoren. Middels deze datarotonde wordt data uitgewisseld m.b.t. organisaties, accounts, apparaten, tellerstanden en serviceverzoeken. De fundering van dit DMP is zeer schaalbaar en veilig opgezet, zodat beoogde doorontwikkelingen in de toekomst soepel geïmplementeerd kunnen worden.
Inmiddels zijn we gestart met het realiseren van de volgende fase. Dit omvat het implementeren van een webshop voor B2C en B2B klanten. Tevens moeten bestaande klanten binnen de portal, op basis van gekoppelde apparaten, bijbehorende producten eenvoudig bestellen. Denk hierbij aan het tonen van bijpassende cartridges, toners en papier. Hierbij wordt ook logica geïmplementeerd voor het bestellen op rekening door verschillende type gebruikers in de organisatie.
Het leuke is dat, hoe langer we samenwerken met Cube, ze steeds meer als onze collega’s gaan voelen. Naarmate het project vordert, spreken we steeds meer dezelfde taal en lijkt het alsof ze echt bij ons werken.