Jouw doelgroep dient begeleidt te worden richting het einddoel van een website of app. Hierbij is de gewenste route altijd aan verandering onderhevig. Gezamenlijk formuleren wij een bijpassende dynamische routekaart, oftewel de conversie strategie.
Binnen deze strategie beschrijven we organisatorische doelstellingen en bedenken we conversie routes, touchpoints en triggers, die een positieve bijdrage leveren aan deze doelstellingen.
Binnen een website of app dient de gebruiker altijd centraal te staan. Dit houdt in dat we gezamenlijk gaan achterhalen wie de gebruikers van jouw producten en diensten zijn, wat voor wensen en behoeften deze hebben en waarom zij zaken willen doen met jouw organisatie. Deze kennis is essentieel bij het formuleren van een bijpassende conversiestrategie en het verhogen van de conversieratio.
Dit willen wij graag met jou concreet maken:
Het formuleren van doelstellingen en het bedenken van gerelateerde kritieke prestatie-indicatoren, zodat we resultaten kunnen monitoren. Op basis van deze doelen en KPI’s kunnen we het succes van de conversie strategie meten en in toekomst mogelijk bijsturen.
Vanuit de KPI’s kunnen we bijpassende conversie triggers bedenken waarmee de doelgroep verleid kan worden om over te gaan tot actie. Hierbij is het belangrijk dat we vanuit de Sprint 0 de organisatie en doelgroep in kaart hebben gebracht.
Een gebruiker moet vaak meerdere stappen ondernemen voordat deze geconverteerd kan worden. Deze stappen dienen op de meest eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier uitgedacht te worden. Hierbij bedenken we samen de optimale keuzeflow.
Wanneer een gebruiker eenmaal is geconverteerd, dan wil je rendement halen uit de investering rond deze conversie. Hierbij is het belangrijk dat workflows worden opgezet voor het opvolgen van leads en het triggeren van marketing en/of sales acties. Dit maken wij samen met jou concreet.