Cube heeft diverse applicaties ontwikkeld voor Pure Energie, een toonaangevende energieleverancier. De geïmplementeerde oplossingen omvatten onder andere de Pure Energie website en een nieuw klantportaal.
Deze applicaties zijn ontworpen met het oog op gebruiksgemak en stellen gebruikers in staat om eenvoudig toegang te krijgen tot relevante informatie en functionaliteiten.
"We streven naar een nieuwe website die zowel conversie optimaliseert als onze bezoekers informeert over de productie van duurzame energie op onze eigen locaties!"
Deze wens vormde de kern bij het ontwikkelen van de nieuwe Pure Energie-website. We hebben gestreefd naar een website die bezoekers laat zien hoe we energie opwekken op een duurzame manier en tegelijkertijd de mogelijkheid biedt om daadwerkelijk gebruik te maken van deze energie.
De website laat duidelijk zien op welke wijze Pure Energie zelf duurzame energie produceert. Met als doel de bezoeker aan de hand van een gebruiksvriendelijke keuze flow eenvoudig een op maat gemaakt energiecontract af te sluiten. Hierdoor creëren we inzicht en volledige transparantie in het energiecontract en alles wat daarbij hoort.
Er is stijgende interesse in de aanschaf van zonnepanelen. Via de zonnepanelen keuze flow kunnen gebruikers de hand van hun stroomverbruik, advies krijgen en hun eigen zonnepanelen pakket samenstellen. Hierbij wordt duidelijk hoeveel zonnepanelen er nodig zijn om zelfvoorzienend te worden.
Dankzij de verschillende keuze-engines op de Pure Energie website kunnen gebruikers snel en gemakkelijk gedetailleerde informatie ontvangen over het pakket of contract dat het beste bij hen past. Op deze manier kunnen ze eenvoudig het juiste product vinden en afsluiten.
Pure Energie is een échte energiemaker! Om dit te benadrukken hebben we alle windparken, zonneparken en projecten in aanbouw op een interactieve kaart geplaatst. Per energiebron hebben we een rechtstreekse koppeling gerealiseerd waarmee we realtime opwekkingsdata van de betreffende installaties kunnen tonen.
Klanten van Pure Energie krijgen toegang tot het klantportaal waar ze specifieke informatie over hun energieverbruik, energiecontracten/facturen en eventuele wijzigingen kunnen bekijken. Deze mobiele app en webportaal helpt klanten bij het managen van hun energieverbruik. Hierbij hebben gebruikers inzicht in hun budgetten en kunnen ze zelfs het aandeel van specifieke apparaten in hun totale verbruik zien.
De voormalige Pure Energie Meter (PEM) is geïntegreerd in de nieuwe mobiele app van het klantportaal. De klantomgeving heeft een redesign ondergaan en biedt klanten een overzichtelijke en functionele interface waarmee ze in een oogopslag alles kunnen zien over hun energieverbruik. Wat dit klantportaal onderscheidt, is de bijzondere functie waarmee je in realtime inzicht kunt krijgen in jouw energieverbruik. Deze unieke optie is vaak niet inzichtelijk gemaakt bij andere energieleveranciers. De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android.
Het klantportaal biedt toegang tot verschillende functies, zoals:
Het klantportaal biedt klanten volledige transparantie in hun energiecontract en alles wat daarbij hoort. Met deze functies kunnen klanten hun eigen energieverbruik beter beheren en geld besparen op hun energierekening.
Het door ons ontwikkelde Data Management Platform speelt een centrale rol binnen het digitale landschap van Pure Energie. Het platform is intern ontwikkeld en verwerkt alle gegevens van de website, CRM, ERP en andere bronnen. Hierbij hebben we ons sterk gefocust op dataveiligheid en integriteit.
Door het gebruik van dit centrale platform als datarotonde worden alle gegevens optimaal opgeslagen en beveiligd. Het biedt ons ook de mogelijkheid om toekomstige ontwikkelingen efficiënt uit te rollen.
De overgang van web naar app en alle informatie overzichtelijk weergeven in een strak design was een grote uitdaging! Door elkaars expertise te combineren hebben we een manier gevonden waarop we alle data op een duidelijke en begrijpelijke manier presenteren. Pure energie heeft ons gestimuleerd met eigen ideeën en wensen, wat heeft bijgedragen aan het vinden van de juiste oplossing voor deze uitdaging.
We blijven samen innoveren en richten ons momenteel op het verbeteren en doorontwikkelen van deze applicaties, met als doel de gebruikerservaring te optimaliseren en nieuwe functies toe te voegen. Momenteel zijn we bezig met het optimaliseren van de verbruiksoverzichten en het implementeren van opties met betrekking tot dynamische contracten.
Door middel van een custom Silverstripe CMS hebben we een eigen beheeromgeving ontwikkeld. Hierin kan Pure Energie aan de hand van dynamische contentblokken alle website pagina's in elke gewenste hoedanigheid opbouwen. Zelfs met een eigen styling voor bijvoorbeeld campagne pagina's en landingspagina's. De beheeromgeving is gebruiksvriendelijk en intuïtief.
Best of both worlds.
Contentbeheer en databeheer zijn door Cube gescheiden. De applicaties versterken elkaar en bieden Pure Energie de kans om marketing- en business intelligence vraagstukken gecombineerd op te kunnen lossen.
Cube heeft onze wensen en doelen vertaald naar een concept waarin onze unieke propositie duidelijk naar voren komt. We zijn erg tevreden over het eindresultaat en nog belangrijker, de resultaten mogen er zijn.